Structural Failures 2013
|
|
Analiza teoretyczna wpływu postępującego pękania na zmianę częstotliwości drgań własnych kratowego mostu kolejowego
Theoretical analysis progressive cracking impact on natural frequency of truss railway bridge |
|
Stefan Pradelok,
stefan.pradelok@polsl.pl
Adam Rudzik, adam.rudzik@polsl.pl Grzegorz Poprawa, grzegorz.poprawa@polsl.pl Politechnika Śląska, Katedra Dróg i Mostów |
|
Streszczenie |
W pracy przedstawiono analizę teoretyczną wpływu postępującego pękania przęsła kratowego mostu kolejowego na zmianę jego częstotliwości drgań własnych. Omówiono budowę modelu obliczeniowego umożliwiającego generowanie w nim uszkodzenia, którym jest postępujące pęknięcie pasa dolnego kratownicy. Następnie przedstawiono wyniki analizy modalnej wybranych etapów uszkodzenia. Podstawą opracowania jest istniejący obiekt, w którym powstało uszkodzenie analogiczne do analizowanego teoretycznie. W rozważaniach teoretycznych zwiększono jednakże zakres analizy modelując uszkodzenie postępujące, aż do pełnego przecięcia (pęknięcia) pasa dolnego.
|
Abstract |
The paper presents a theoretical analysis of impact a progressive cracking has on a truss bridge natural frequency. First, a generation of a computational model of a truss's lower chord progressive fracture of is discussed. Such model is then used to for modal analysis of selected damage stages. The computational model was based on an existing structure with a damage similar to the one analyzed theoretically. The analysis was however progressed further with modeling of a progressing damage up to the point of complete break of the lower chord.
|
[ full text ] [ Diagnostics in safety evaluation of structures ] [ list of papers ] [ back ] [ print ]
Structural Failures 2013
May 21 - 24, 2013, Szczecin - Międzyzdroje